Chat med os

Roskilde Kommunes chatbot Kommune-Kiri kan svare dig på almindelige spørgsmål om fx affald, flytning eller bestilling af pas og kørekort.

Hvordan bruger man Kiri?

På alle sider på Roskilde Kommunes hjemmeside kan du finde Kommune-Kiri.

Når du klikker på ikonet til Kommune-Kiri på siden, åbner et chatvindue. Her kan du stille dine spørgsmål. Kommune-Kiri skriver og svarer på spørgsmålet med det samme eller viser vej til relevante oplysninger på hjemmesiden.

Hvad er Kommune-Kiri?

Kommune-Kiri er en chatbot (en digital robot), som borgerne kan skrive med via kommunes hjemmeside.

Kiri bygger på en liste over spørgsmål og svar om emner, som mange borgere henvender sig om.

Tal med Kommune-Kiri på telefonen

Du kan også ringe og tale med Kommune-Kiri på telefonen.

Kommune-Kiri er også en talerobot, som du kan ringe til og stille spørgsmål. Du kan vælge at tale med Kiri, når du ringer ind på vores hovednummer 46 31 30 00.

På telefonen kan Kommune-Kiri svare på de mest almindelige spørgsmål om en lang række emner og blandt andet hjælpe dig med at bestille tid i Borgerservice, anmelde rotter og meget mere.

Kontakt

Dronning Margrethes Vej 14
4000 Roskilde

Telefon

Mandag - fredag

9 - 14

I Borgerservice skal du altid bestille tid før du møder op.