Ring til Roskilde Kommune

Ring til Roskilde Kommune mellem kl. 9 - 14 alle hverdage. Vi besvarer din henvendelse - eller stiller dig videre til den afdeling eller medarbejder, der kan hjælpe dig.

46 31 30 00

Telefonnummer til Roskilde Kommune

Ring til Roskilde Kommune

Vi sidder klar til at besvare dine spørgsmål

Når du ringer til Roskilde Kommune, bliver telefonen taget af en af vores medarbejdere i Informationscentret.

Du vil opleve, at medarbejderen i mange tilfælde kan besvare dit spørgsmål - og du undgår at skulle viderestilles.

Alternativt vil medarbejderne hjælpe ved at stille dig videre til den rette person eller afdeling.

Brug for hjælp uden for åbningstiderne?

Når du ringer til Roskilde Kommune, kan du stadig få hjælp, selvom det ikke er inden for vores åbningstider.

Du kan både tale med den digitale hotline - eller med vores chat- og talerobot, Kommune-Kiri.

Den digitale hotline

Den digitale hotline vejleder dig i den digitale selvbetjening, som Roskilde Kommune og det offentlige stiller til rådighed.

Du kan også få hjælp og vejledning til, hvor du skal henvende dig.

Kiri er en chatbot - som du kan tale med i telefonen

Kommune-Kiri er også en talerobot, som du kan ringe til på telefonnummer 89 87 17 52 og stille spørgsmål.

På telefonen kan Kommune-Kiri svare på de mest almindelige spørgsmål om affald, pas og flytning.

Læs mere om Kiri

Akutnumre og beredskab

Har du brug for lægehjælp - eller skal du i kontakt med beredskabet?

Så kan du finde et oversigt over de vigtigste akutnumre i Roskilde Kommune.

Akutnumre og beredskab

Kontakt og åbningstider på telefonen

Rådhusbuen 1
4000 Roskilde

Mandag - fredag

9 - 14

Du kan forvente svar fra os inden for 10 hverdage.