Vi sidder klar til at besvare dine spørgsmål
Når du ringer til Roskilde Kommune, bliver telefonen taget af en af vores medarbejdere i Informationscentret.
Du vil opleve, at medarbejderen i mange tilfælde kan besvare dit spørgsmål - og du undgår at skulle viderestilles.
Alternativt vil medarbejderne hjælpe ved at stille dig videre til den rette person eller afdeling.
Brug for hjælp uden for åbningstiderne?
Når du ringer til Roskilde Kommune, kan du stadig få hjælp, selvom det ikke er inden for vores åbningstider.
Du kan både tale med den digitale hotline - eller med vores chat- og talerobot, Kommune-Kiri.
Den digitale hotline
Den digitale hotline vejleder dig i den digitale selvbetjening, som Roskilde Kommune og det offentlige stiller til rådighed.
Du kan også få hjælp og vejledning til, hvor du skal henvende dig.
Kiri er en chatbot - som du kan tale med i telefonen
Kommune-Kiri er også en talerobot, som du kan ringe til og stille spørgsmål. Du kan vælge at tale med Kiri, når du ringer ind på vores hovednummer 46 31 30 00.
På telefonen kan Kommune-Kiri svare på de mest almindelige spørgsmål om en lang række emner og blandt andet hjælpe dig med at bestille tid i Borgerservice, anmelde rotter og meget mere.
Akutnumre og beredskab
Har du brug for lægehjælp - eller skal du i kontakt med beredskabet?
Så kan du finde et oversigt over de vigtigste akutnumre i Roskilde Kommune.
Lukkedage i Roskilde Kommune | 2023 |
---|---|
Arbejdernes internationale kampdag | 1. maj |
Dagen efter Kristi Himmelfartsdag | 19. maj |
Grundlovsdag | 5. juni |
Mellem jul og nytår | 27.-30. december |
Kontakt og åbningstider på telefonen
4000 Roskilde
Mandag - fredag | 9 - 14 |
Du kan forvente svar fra os inden for 10 hverdage. |