Skriv til Roskilde Kommune
Send en e-mail eller sikker digital post til Roskilde Kommune. Med Digital Post kan du skrive direkte til afdelingen, du skal i kontakt med. Vi svarer inden for 10 hverdage.
Send sikkert med Digital Post
Hvis du skal sende fortrolige eller personfølsomme oplysninger til Roskilde Kommune, skal du gøre det via Digital Post:
- Send digital post til Roskilde Kommune (som borger)
- Send digital post til Roskilde Kommune (som virksomhed/forening)
Med Digital Post logger du ind med dit MitID på Borger.dk, hvorefter du kan læse post fra det offentlige til dig - og skrive direkte til offentlige myndigheder.
Når du sender digital post til Roskilde Kommune, kan du desuden skrive direkte til den afdeling for det ansvarsområde, din henvendelse drejer sig om.
Du kan forvente svar fra os inden for 10 hverdage.
Læs mere om Digital Post.
Skriv en e-mail til Roskilde Kommune
Har du en generel henvendelse eller spørgsmål til Roskilde Kommune, kan du skrive til vores fælles postkasse, kommunen@roskilde.dk.
Når du har skrevet til os, bliver din henvendelse automatisk fordelt videre til den relevante medarbejder eller afdeling.
Du kan forvente svar fra os inden for 10 hverdage.
Svar inden for 10 hverdage
Når du skriver til Roskilde Kommune, kan du forvente at få det indledende svar inden for 10 hverdage.
Ved større eller mere komplicerede sager kan der forekomme længere sagsbehandlingstid. I sådan tilfælde vil du modtage et svar fra os inden for svarfristen, hvor du kan se den forventede behandlingstid og status for din sag.
Bemærk: Roskilde Kommunes lukkedage kan påvirke, hvornår du får dit svar.