Find vejledninger
Når du er logget ind i systemet, kan du se vejledninger til alle handlinger.
Du kan også finde alle vejledningerne her på siden:
- Vejledning: "Find vejledning frem, mens du ansøger"
- Vejledning: "Find vejledning frem"
- Vejledning: "Fortsæt ansøgning - åbn og slet kladde"
- Vejledning: "Se dine beskeder"
- Vejledning: "Se dine sager"
- Vejledning: "Se dine udbetalinger"
- Vejledning: "Søg om Danskbonus"
- Vejledning: "Søg om Enkeltydelse"
- Vejledning: "Søg om Hjælp til forsørgelse"
- Vejledning: "Søg om Ledighedsydelse under ferie"
- Vejledning: "Søg om Særlig Støtte"
- Vejledning: "Vedhæft dokumentation"
Aftale om nyt kontanthjælpssystem er endnu ikke trådt i kraft
Aftalen om et nyt kontanthjælpssystem skal forhandles på plads i efteråret 2022. Aftalen træder senest i kraft 1. januar 2024.
Du kan læse mere på Beskæftigelsesministeriets hjemmeside.
Har du ikke MitID?
Hvis du ikke har MitID, kan du ikke bruge vores online ansøgningssystem.
Du kan i stedet få en papiransøgning ved at henvende dig hos Borgerservice eller i Jobcentret.
Har du ikke modtaget din ydelse?
Hvis ikke du har modtaget din ydelse, holder Roskilde Kommune ekstraordinært åben. Informationscentret holder åben for denne type henvendelser på udbetalingsdage og de to første hverdage efter nytår. Du kan kontakte Informationscentret på tlf. 4631 3000 mellem kl. 8.30 til 15.00.
Du kan få hjælp til selvbetjening hos Den Digitale Hotline
Har du brug for hjælp til digital selvbetjening eller generel rådgivning og vejledning, er du velkommen til at ringe til vores digitale hotline.
Telefon 70 20 00 00
Vi vejleder i de digitale selvbetjeningsløsninger, som kommunerne og det offentlige stiller til rådighed. Du kan f.eks. få hjælp til Digital post, Hjælp til tidsbestilling i Borgerservice, NemID og Mit sygefravær
Vi kan vejlede dig, men ikke foretage konkret sagsbehandling.
Åbningstider i den digitale hotline | |
---|---|
Mandag - torsdag | 8 - 20 |
Fredag | 8 - 16 |
Lørdag | Lukket |
Søndag | 16 - 20 |