Ansøg om ydelser

Ansøg om enkeltydelse, danskbonus, hjælp til forsørgelse, ledighedsydelse under ferie eller særlig støtte.

Ansøg om ydelser
Få hjælp til selvbetjening
Ring på tlf. 70 20 00 00 - Mandag - torsdag 8-20, fredag 8-16 og søndag 16-20

Sådan gør du:

  1. Klik på "Ansøg om ydelser" øverst på siden
  2. Log ind med MitID
  3. Vælg din handling i oversigten - fx "se dine beskeder" eller "send en ansøgning"
  4. Følg trinnene i systemet

Du får brug for:

  1. MitID

Find vejledninger

Når du er logget ind i systemet, kan du se vejledninger til alle handlinger.

Du kan også finde alle vejledningerne her på siden:

Aftale om nyt kontanthjælpssystem er endnu ikke trådt i kraft

Aftalen om et nyt kontanthjælpssystem skal forhandles på plads i efteråret 2022. Aftalen træder senest i kraft 1. januar 2024.

Du kan læse mere på Beskæftigelsesministeriets hjemmeside.

Har du ikke MitID?

Hvis du ikke har MitID, kan du ikke bruge vores online ansøgningssystem. 

Du kan i stedet få en papiransøgning ved at henvende dig hos Borgerservice eller i Jobcentret.

Har du ikke modtaget din ydelse?

Hvis ikke du har modtaget din ydelse, holder Roskilde Kommune ekstraordinært åben. Informationscentret holder åben for denne type henvendelser på udbetalingsdage og de to første hverdage efter nytår. Du kan kontakte Informationscentret på tlf. 4631 3000 mellem kl. 8.30 til  15.00.   

Du kan få hjælp til selvbetjening hos Den Digitale Hotline

Har du brug for hjælp til digital selvbetjening eller generel rådgivning og vejledning, er du velkommen til at ringe til vores digitale hotline.

Telefon 70 20 00 00

Vi vejleder i de digitale selvbetjeningsløsninger, som kommunerne og det offentlige stiller til rådighed. Du kan f.eks. få hjælp til Digital post, Hjælp til tidsbestilling i Borgerservice, NemID og Mit sygefravær

Vi kan vejlede dig, men ikke foretage konkret sagsbehandling.

Åbningstider i den digitale hotline

Mandag - torsdag

8 - 20

Fredag

8 - 16

Lørdag

Lukket

Søndag

16 - 20

Chat med Kiri

Vil du gerne beregne, hvad du kan få i ydelse?

Spørg kommunes chatbot

Spørg Kiri