Få hjælp når det er svært - for børn og unge

Uanset hvad du går igennem, kan du altid ringe, skrive eller komme forbi. Vi er her for at hjælpe dig.

Når tingene bliver for meget...

Har du nogensinde haft en af de dage, hvor alt bare føles tungt? Måske er der problemer derhjemme, eller du føler dig bare ikke som dig selv?

Det kan være svært at vide, hvor du kan gå hen, hvis de voksne omkring dig ikke forstår. Eller hvis der sker noget derhjemme, som gør dig ked af det eller bange.

Det er helt okay at have det sådan. Du ikke er alene. Vi er voksne her i kommunen, som er her for at lytte og hjælpe dig. Du fortjener et sted, hvor du føler dig tryg og forstået.

Hvordan kontakter du os?

Ring til os

Ring til os på 46 31 59 51 mandag til fredag klokken 9-14. Her kan du tale med en børne- og ungerådgiver.

Uden for disse tider? Ring på 46 35 14 48. Så hjælper Politiet med at finde ud af, om du skal tale med en børne-og ungerådgiver, eller om de kan hjælpe dig.

Kom forbi

Vi ved, at nogle ting er lettere at snakke om ansigt til ansigt. Du er velkommen til at besøge os på Rådhusbuen 1, 4000 Roskilde. Bare sig, at du vil tale med en børne- og ungerådgiver, når du kommer til receptionen.

Vi har åbent:

• Mandag-onsdag 8-15
  • Torsdag 8.30-17
  • Fredag fra 8-14

Skriv til os

Du kan også skrive en mail til os på underretning@roskilde.dk

Hvis du er i fare

Hvis du er i fare eller har tanker om at skade dig selv, skal du ringe
til Alarmcentralen på 112 med det samme.

Spørgsmål du måske har

Inge fra UltraNyt viser, hvordan kommunen kan hjælpe dig

Er du nysgerrig på, hvad der sker, når du har brug for hjælp fra kommunen? Tjek disse seje videoer ud, hvor Inge fra Ultra Nyt tager dig med på tur i kommunen.

Se dem her (gå til Børneportalen)

Der er også andre, der kan hjælpe dig

På denne side, finder du alle tilbud til unge i Roskilde.

Ung i Roskilde