Far og mor drikker

Du kan altid få hjælp og en snak med vores lokale rådgivere, hvis en af dine forældre har problemer med alkohol, hash, piller eller stoffer.

Det kan være rigtig svært at bede om hjælp. Måske synes du, at det er flovt, at din mor eller far drikker, ryger hash eller tager andre stoffer, eller måske vil du ikke skuffe dem ved at fortælle andre om deres problemer.

Men det er vigtigt at spørge om hjælp, så du ikke går alene med det. Der findes mange, der kan hjælpe dig, for en del andre børn har det ligesom dig.

Du kan både tale med dine lærere, pædagogerne eller sundhedsplejersken på din skole om dine problemer. Du kan finde din sundhedsplejerske her.

Men der er også mange andre muligheder. Vi har samlet vores forskellige tilbud under ”Få hjælp her”.

Kan man være anonym?

Ja, du kan være anonym, hvis du ønsker det.  En anonym samtale betyder, at du kan tale med en voksen om det, der sker derhjemme, uden at du behøver at fortælle, hvem du og dine forældre er.

Få hjælp her

Kontakt Træning og Sundhed

Mandag - tirsdag

Onsdag - fredag