Fejring af 75-års fødselsdag i 2023

Hvert år fejrer Roskilde Kommune de borgere, der fylder 75 i indeværende år. I bliver inviteret på kaffe og kage, borgmesteren holder tale, og vi inviterer tre spændende mennesker ud for at holde foredrag om deres liv og oplevelser.

Invitation til 75 års fødselsdag

I anledningen af din 75 års fødselsdag i år, vil vi gerne ønske dig og alle kommunens borgere, der fylder 75 år, et stort tillykke

Udover at sige tillykke og byde på kaffe og kage, vil vi meget gerne benytte lejligheden til at fortælle og vise jer, nogle af de muligheder i har som borger i Roskilde, såsom:

• Muligheder og tilbud fra frivillige foreninger
  • Kurser i Sundhedscentret

Vi afholder i alt tre arrangementer med tre forskellige og spændende oplægsholdere.

Du kan læse mere herom nedenfor.

Kort overblik over arrangementerne

De tre arrangementer afholdes således

Rådhuset, Rådhusbuen 1, 4000 Roskilde

Mandag den 23. oktober kl. 14.30 - 17.20

Foredragsholder: Per Kuskner

Viby Idrætscenter, Lindevej 32, 4130 Viby Sjælland

Tirsdag den 14. november kl. 13.30 - 16.50

Foredragsholder: Nis Boesdal

Jyllingehallerne, Planetvej 35, 4040 Jyllinge

Mandag den 27. november kl. 12.30 - 16.00

Foredragsholder: Peter Schinkel Stamp

Hvert arrangement indledes med en tale fra borgmester Tomas Breddam.

Når borgmesteren er færdig med sin tale, holder den pågældende foredragsholder et oplæg.

Tilmeldingsfrist er den 16. oktober til Frivilligcentret på mail:

frivilligcenter@roskilde.dk

Tilmelding sker efter ”først-til-mølle”.

Du er naturligvis velkommen til at medbringe en ledsager. Skriv blot hvor mange I bliver, når du tilmelder dig.

Vi anbefaler, at du kun tilmelder dig ét af arrangementerne - på den måde sikrer vi bedst muligt, at der er plads til alle, som ønsker at deltage.

Læs mere om foredragsholderne

Per Kuskner: Roskilde Rådhus, 23. oktober

Per Kuskner er en forfatter, journalist og tidligere redaktør, der udviser en stor passion for nogle af Danmarks mest folkekære serier som Matador og Olsen-Banden. I Pers engagerende foredrag kan du se frem til en rejse igennem netop disse serier og hører sjove historie om det som ikke blev vist på tv.

Nis Boesdal: Viby idrætscenter, 14. november

Nis Boesdal er en yderst efterspurgt foredragsholder – især når snakken falder på Danmarkshistorie, historiefortællinger, livskvalitet og Bibelens historier. Der er meget ofte fulde huse til Nis Boesdals humoristiske og nærværende foredrag, som især bliver benyttet hos oplysningsforbund, aftenskoler, kirker og foreninger.

Peter Schinkel Stamp: Jyllinge Idrætscenter, 27. november

Chef for Kongeskibet Dannebrog, kommandør Peter Schinkel Stamp, fortæller om livet ombord på det smukke skib og giver et unikt indblik i Dannebrogs imponerende historie, dets store betydning for monarkiet og ikke mindst i det spændende arbejde, når den kongelige familie er om bord.