Nyt sygedagpengesystem og forlængede sagsbehandlingstider

Nyt sygedagpengesystem vil på sigt gøre det mere enkelt for borgere og arbejdsgivere at få behandlet sygedagpengesager.

I juni fik Roskilde kommune og øvrige danske kommuner et nyt sygedagpengesystem, som på sigt vil gøre det mere enkelt og fleksibelt for borgere og arbejdsgivere at få behandlet sygedagpengesager. Det nye sygedagpengesystem henter mange informationer automatisk, og det mindsker risikoen for indtastningsfejl, men forudsætter samtidig korrekte oplysninger og stabilitet i andre systemer.

Det nye sygedagpengesystem er i gang med at bliver trimmet og tilpasset driften på sygedagpengeområdet, hvor medarbejderne i forvejen har travlt på grund af corona-krisen.

Det betyder, at der er længere sagsbehandlingstid, ligesom udbetalinger desværre kan blive forsinkede.

Virksomheder og borgere skal fortsætte med at anvende NemRefusion og MitSygefravær, og reglerne om sygedagpenge er uændrede.

Læs mere om driftsstatus på NemRefusion og

Læs mere om driftsstatus på MitSygefravær

Virksomheder der oplever udfordringer med at indberette og anmelde sygefravær i NemRefussion kan kontakte NemRefusions support på telefon 44607213 mandag til fredag kl. 8-18.

Ydelsens Team Sygedagpenge har telefontræffetid mandage, onsdage og fredag kl. 9-10.

Udenfor telefontræffetiden kan du ringe til kommunens Informationscenter på telefon 4631 3000, som i mange tilfælde kan besvare dit spørgsmål.